Mindent a kollagénről – miért, kinek, hogyan érdemes szedni?

Gondoltad volna, hogy szervezetünknek van egy olyan jolly joker alkotóeleme, amely az érhálózattal együtt testünk szinte minden részében megtalálható? Ez az összetevő nem más, mint a kollagén. Cikkünkben most mindent megtudhatsz arról, miért nélkülözhetetlen szervezetünkben a kollagén, mely testrészeinkben van jelen természetes módon, és miért érdemes az idő előrehaladtával a csökkenő mennyiséget pótolni.

 

Mi is a kollagén?

 

A kollagén egy fehérje, mely a görög „kólla” szóból származik, ami ragasztót jelent. Elnevezése nem véletlen, hiszen hatása a testünkben valóban olyan, mint egy ragasztóé. A kollagén az emberi szervezetben nagy molekulacsaládokban van jelen. Összesen 25 különböző emberi kollagén molekulát ismerünk, melyeket római számokkal jelölnek.

Ezek közül az I-es, a II-es, a III-as és a IV-es szervezetünk számára nélkülözhetetlen, ezért különösen fontos fehérje. A testünkben található kollagén 90 százaléka I-es típusú. A bőrünkben, a hajunkban, a körmünkben, a szemünk szaruhártyájában, a fogak és a csontok kötőszövetében egyaránt megtalálható. A II-es a porcok fő alkotóeleme, míg a III-as típusú kollagén az izmokban és az érfalakban található meg nagy mennyiségben.

 

Miért ajánlott pótolni a kollagént?

 

A kor előrehaladtával a szervezet kollagén termelése csökken, ami jól látható a bőr öregedésén és érezhető a porcok, csontok kopásán, fájdalmasabb mozgásán. Emellett a különböző környezeti és magatartásbeli tényezők is hatással vannak szervezted kollagén termelésére.

Az átlagosnál jobban csökken a szervezet kollagén termelése a következő esetekben:

  1. dohányzás,
  2. túlzott alkoholfogyasztás,
  3. nem megfelelő mennyiségű alvás,
  4. hosszan tartó, erős UV-sugárzás,
  5. kevés mozgás,
  6. stressz,
  7. túlzott édesség fogyasztás,
  8. C-vitamin hiánya a szervezetben

A kollagén hiányában érezhető változások : a bőr veszít feszességéből, rugalmasságából és ráncosodni kezd,  megjelenik a narancsbőr, a haj hullása fokozódik, ízületi problémák jelentkeznek. Mindez megelőzhető és késleltethető a kollagén kiegészítők használatával.

Ha tehát feszes bőrre, egészséges körmökre, dús hajra vágysz érdemes kívülről is pótolni a kollagént!

 

Miért peptid kollagén?

 

A szervezet kollagén termelődésének csökkenése ellensúlyozható, ha kívülről pótoljuk azt. A kollagén étkezéssel való bevitele történhet állati eredetű tápanyagok segítségével, vagy táplálék kiegészítők formájában is. A húsleves, a csontleves, a kocsonya, a sült csirke mind nagy mennyiségben tartalmaz kollagént, azonban ezek felszívódása nem annyira hatékony, mint a hidrolizált, por formában előállított kollagén, más néven kollagén peptid.

A táplálkozásunk során elfogyasztott állati eredetű kollagént a szervezetünknek ugyanis még le kell bontania kisebb molekulákra, hogy fel tudja használni a test megfelelő pontjain. Ugyanakkor a por állagú, hidrolizált állapotban lévő kollagént tartalmazó kapszulákból a tápanyag a véráram útján azonnal eljut oda, ahol arra a szervezetednek szüksége van. A kollagén peptidek megerősítik a szervezet összes szövetét, ugyanakkor a bőrre, a csontokra és az ízületekre vannak a legjobb hatással.

 

Milyen kollagén készítmények léteznek?

 

Kollagen Kapszula Szep BorA kollagén kapszulák különböző forrásokból származhatnak, ennek megfelelően eltérő típusú kollagéneket tartalmaznak. A leggyakoribb és legnépszerűbb kollagén étrend kiegészítők marha kollagénből készülnek, melyek I-es, III-as és IV-es típusú kollagént is tartalmaznak. Emellett csirkéből, halból, tengeri élőlényekből és sertésből is vonnak ki kollagént, azonban ezek felhasználása és hatása nem annyira széleskörű.

A marha kollagénből készült por vagy kapszula állagú kollagén étrend kiegészítő a legjobb választás akkor, ha szeretnénk bőrünk, hajunk, ízületeink és egyéb szöveteink állapotát egyszerre, látványosan javítani. Hogy por, vagy kapszula az egyéni ízlés kérdése, azt azonban érdemes tudni, hogy a kollagén nem íztelen, szagtalan! Ebből a szempontból a kapszula praktikusabb mindennapi fogyasztásra.

 

A kollagén javasolt szedése

 

A megfelelő forrásból származó kollagén peptideket tartalmazó étrend kiegészítők szedése biztonságos. A legjobb hatás érdekében érdemes naponta 2000 mg-ot fogyasztani belőle, amit a nap folyamán bármikor megtehetsz. A kollagén C-vitaminnal együtt hasznosul a legjobban, ezért javasolt a C-vitamin bevitel is a kollagén fogyasztás mellett.

 

Lehet-e arckrémként felkenni a kollagént?

 

Hialuron szérum

A kollagén egy nagyon nagy molekula, így a bőr védőgátján nemigen jut át. A bőrfelszínt maximum hidratálni tudja kívülről, de erre a célra gyógynövény alapanyagokból több termék is található a Herbsgarden kozmetikumok között. Kedvencünk a Hialuron szérum, vagy a vízhiányos bőrre kiváló Kortalan Vénusz krém, mely serkenti a kollagén-elasztin fibroblaszt működését, így tartva feszesen hosszú távon is az arcbőrt.

 

Annak érdekében tehát, hogy külsőnk és belsőnk 30 éves korunk felett is vonzó és egészséges megjelenésű legyen, érdemes a kollagént kívülről is pótolni. Ehhez kitűnő választást nyújtanak a hidrolizált marha kollagént tartalmazó étrend kiegészítők, mint például a Herbsgarden Beauty Kollagén kapszula.

 

Ezek a szépségápolási tippek is érdekelhetnek:

 

 

1000 Ft kedvezmény - Iratkozz fel hírlevelünkre!

close

1000 Ft kedvezmény - Iratkozz fel hírlevelünkre!

Item added to cart.
0 items - Ft