Hogyan őrizheted meg bőröd fiatalságát? – 1. rész

Bőrünk velünk együtt korosodik, ez egy természetes folyamat, melyet megakadályozni nem lehet. De mi az, amit megtehetünk annak érdekében, hogy bőrünk tovább fiatalosan üde, sima és feszes maradjon?

Sokan elcsábulnak a hangzatos reklámoktól, az ismert márkák mesés ígéretekkel próbálják megnyerni a hinni akaró vásárlót. Azt sugallják, hogy “kend a bőröd és örökké fiatal maradsz”. Bár ilyen egyszerű lenne! Sajnos nem az.

Bőrünk létfontosságú önálló szerv, különböző szövetekből áll, melynek megvannak a feladatai. Bőrünk állapota függ az életmódunktól, az étkezésünktől, a folyadékok fogyasztástól, a hormonháztartásunktól, a mozgás mennyiségétől, az esetleges betegségünktől, éghajlattól, és végül a különböző krémek, balzsamok, tonikok használatától.

Az étkezéssel kéz a kézben jár az arcbőr állapota!

Jómagam nem vagyok táplálkozási tanácsadó, és nem fogom azt mondani, hogy mindenkinek az a jó, ami nekem. Csak a tapasztalataimról tudok beszámolni. Több, mint 15 éve foglalkozom az emberi bőrrel, eleinte, mint kozmetikus, az utóbbi időben, mint kozmetikum fejlesztő, ezért tapasztalatból mondom, hogy bármit kenhetünk a bőrünkre, ha nem változtatunk az étrendünkön is, nem lesz feszesebb, szebb, simább, élettelibb az arcunk.

Van olyan mondás, hogy 40 felett el kell döntenünk, hogy a karcsúságot vagy a feszes arcbőrt válasszuk. Nos, én nem így gondolom! A bőrre kenve is felszívódnak hatóanyagok, illóolajok és a mint ahogy a táplálkozással bevitt vitaminok, ásványi anyagok visszahatnak a bőrre.

Így ha megfelelő mennyiségben eszünk antioxidánsokban, mikroelemekben, vitaminokban gazdag ételeket, pl gyümölcsöt, zöldséget, az nemcsak az immunrendszerünkre, a jókedvünkre hat, hanem bőrünk állapotán is nagyon sokat tud javítani.

Saját magamon tapasztaltam, hogy amióta elhagytam a glutén tartalmú pékáru fogyasztást, a tésztákat, a süteményeket, a bőröm sokkal egyenletesebb színűvé vált. A sok szénhidrát sajnos az én esetemben tágult hajszálereket és pirosodást eredményezett az orcákon. Fontos, hogy előbb mindig bizonyosodjunk meg arról, hogy nincsenek-e vérnyomás, hormonális vagy egyéb orvosi problémáink, csak utána kezdjünk az étrendünkön változtatni!

Figyeljünk oda a gyors és lassú felszívódású szénhidrátok arányára is.

Sokan úgy tartják, az emésztőrendszerünkben lakik az egészségünk, ezt kicsit kiegészíteném: az emésztőrendszerünk befolyásolja bőrünk szépségét is. Ha megterhelő ételeket fogyasztunk, arcunkon a pórusaink kitágulnak, bőrünk zsírosodásra hajlamossá válik. Vallom, hogy mindenből mértéket kell tartani, igen, vannak napok, alkalmak amikor kicsit átbillenhet a mérleg, ettől még nem fog megváltozni bőrünk szépsége, simasága.

Kicsit beszéljünk a folyadékok beviteléről is….

A cukros gyümölcslevek és üdítőitalok fogyasztását én kerülöm, inkább saját magam otthon készítek egy gyümölcs-zöldség turmixot, ha ilyenre szomjazom, vagy bio zöldség- és gyümölcslevet.

A folyadékbevitelt tiszta vízzel oldom meg.

Szervezetünk több mint 70% vizes oldatból áll, nem cukrozott gyümölcsléből, kólából és egyéb üdítőitalokból. Nagyon szeretem így télen az édesgyökér-édeskömény-ánizs kombó teát egy kis csipkebogyóval, gyömbérrel megfűszerezve, mely növeli az immunrendszer ellenállóképességét és jót tesz az emésztésnek is. Természetes C-vitamin tartalma bőrünkre is hat. A gyömbér fokozza a vérkeringést, támogatja a sejtek anyagcseréjét, így a méreganyagok is jobban tudnak távozni.

Ha betartjuk a napi 1,5-2 liter folyadékbevitelt, nemcsak bőrünk válik kellően hidratálttá, hanem az agyunk befogadóképessége is javul.

Napközben legyen a kezünk ügyében egy liter víz, és igyuk meg 2-3 óra alatt, meglátjuk mennyivel frissebbek leszünk. Én minden flakonomba teszek egy kevés borsmenta hidrolátumot, vagy aromavizet, frissít, üdít, és javítja a koncentrációt. Nálam működik, de ezt lehet helyettesíteni egy kis citromlével, esetleg levendula vagy rózsavízzel. Talán könnyebben lecsúszik, hiszen kellemes íze van.

Fontos a rendszeres mozgás!

A sport hihat az egész lényünkre, gondolkodásunkra és vitalitásunkra. Nem kell azonnal küzdősportra gondolni, és senki sem várja el tőlünk, hogy azonnal lefussuk a maratont, de ha legalább heti 2-3x szakítunk időt a testedzésre, nemcsak testünk, hanem bőrünk is meghálálja. Nekünk nőknek kifejezetten fontos a testmozgás, hiszen megelőzhető vele többek között a csontritkulás is.

Bőrünk kipirul a mozgás hatására, vérkeringésünk jobban áramlik, méreganyag lerakódás felszabadul, anyagcserénk felgyorsul, életerőnk visszatér. Ha csak egy hónapig figyelünk magunkra nemcsak mi magunk fogjuk látni a változást, hanem barátaink és családtagjaink is felfigyelnek, mert megszépülünk.  Mindig csak egy kicsivel tegyünk többet magunkért, mint tegnap! Meglátjuk jövőbeli énünk hálásan gondol majd vissza ezekre a pillanatokra.

Folyt. köv.

Szerző: Both Tímea, kozmetikus, termékfejlesztő

Megjelent: Bio&Life magazin

Érdekel az egészséges szépség? Tudj meg többet a Herbsgardenről…

Legnépszerűbb termékeink: Hialuron szérum, Jázmin krém, Levendulás testvaj, Limonádé dezodor

Item added to cart.
0 items - Ft